Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016

Χρόνος (Εποχές-Μήνες-Ημέρες-Ώρες)




Το θέμα των εποχών αλλά και της κυρά-Καλής κινητοποίησε τα παιδιά σε μια σειρά έργων επηρεασμένων από αυτές (όπως βέβαια είναι και στόχος του Νηπιαγωγείου)


Αν θέλετε να βάλετε κι εσείς τα παιδιά να κάνουν εξάσκηση από το σπίτι πάνω σε αυτό το θέμα μπορείτε να πατήσετε επάνω στην εικόνα και να παίξετε:



Στη συνέχεια μάθαμε τις ημέρες της εβδομάδας μέσα από το τραγουδάκι: "Η καλή κυρά-Βδομάδα" του Παντελή Θαλασσινού:



https://www.youtube.com/watch?v=eccp9Ltj6iU

και το κάναμε σε εικονόλεξο για να το θυμόμαστε καλύτερα


παίξαμε με τις κάρτες των 7 ημερών και καταλάβαμε την αλληλουχία τους


και επωφεληθήκαμε από την ευκαιρία να κάνουμε λίγα γλωσσικά και μαθηματικά παιχνίδια.
Έτσι μπερδέψαμε τις αρχικές φωνούλες από τις εποχές και διαβάσαμε τις νέες λέξεις που βγήκαν, αλλά στη συνέχεια τα βρήκαμε και τα τοποθετήσαμε σωστά!!!


Ακόμη πιο δύσκολο, τα γραμματάκια μπερδεύτηκαν και τρέξαμε να τα βάλουμε πάλι στη σειρά!!!


Κι ακόμη μετρήσαμε τις εποχές, τους μήνες και τις ημέρες και κάναμε προσθέσεις!!! 




και κάναμε ένα φύλλο εργασίας σχηματίζοντας  τον κύκλο της Εβδομάδας


Ακόμη αυτή την εβδομάδα μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε και για τις αρνητικές θερμοκρασίες, καθώς τα παιδιά σχολίασαν ότι έχει πολύ κρύο κι έτσι κάναμε ένα θερμόμετρο (πίνακα αναφοράς), για να μπορούν τα παιδιά να τις ελέγχουν και να τις αντιγράφουν αν θέλουν.



Βρήκαμε θερμόμετρα στο σχολείο μας, είδαμε την θερμοκρασία που έχουμε μέσα στην τάξη και έξω στην αυλή και τις καταγράψαμε στο φύλλο εργασίας






Και οι "Γλάροι" από τη μεριά τους που επεξεργάζονται τη θεματική ενότητα "Χειμώνας" μίλησαν αναλυτικά και γνώρισαν το θερμόμετρο και τη λειτουργία του αλλά επικεντρώθηκαν στη διαφορά Ζεστό-Κρύο





Έτσι άρχισαν να κάνουν ομαδικά έναν πίνακα 
με όσα αντικείμενα γνωρίζουν κρύα και ζεστά 







και ένα κρυπτόλεξο με λέξεις του χειμώνα 
και ένα SUDOKU του χειμώνα




Και σύνθεση των λέξεων της παροιμίας: "Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει σα μαργαριτάρι"



Αλλά κι άλλη παροιμία με ... αναζήτηση του "ρο"!!!



Διάβασαν ακόμη τον αγαπημένο και κλασικό



Και ξεκίνησαν να φτιάχνουν πολύ ωραία χειμωνιάτικα καδράκια με δαχτυλικά τυπώματα








Αλλά και υπέροχα , χαριτωμένα σπουργιτάκια




Συνέχεια είχε και η εναλλαγή Ημέρας-Νύχτας και η αναφορά μας σε πράγματα που κάνουμε την ημέρα και τη νύχτα αντίστοιχα.




Τις αντιστοιχίσαμε , τις μετρήσαμε και τις βγάλαμε 7 και 7 και βρήκαμε ότι μαζί μας κάνουν 14.

Ακόμη διαβάσαμε το παραδοσιακό παραμύθι"Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου" (επειδή αναφέρει εφτά παιδιά και μας θύμισαν τις εφτά ημέρες της εβδομάδας) και μας δόθηκε η ευκαιρία να απαγγείλουμε την ακολουθία των ηρώων και να τους καταμετρήσουμε και να μάθουμε τα τακτικά αριθμητικά (1ος,2ος,3ος,4ος,5ος,6ος,7ος,8ος,9ος,10ος)



Και προκειμένου να καταλάβουν γιατί στο παραμύθι μας φοβόταν το τηγανόψωμο το νερό, κάναμε ένα μικρό πείραμα βάζοντας σε νερό ένα ξύλινο τουβλάκι, που όπως διαπιστώσαμε όση ώρα και να μείνει δεν παθαίνει τίποτα, και λίγο κουλούρι που, ενώ όταν το πιάσαμε στην αρχή ήταν σκληρό, μετά μέσα στο νερό μαλάκωσε και βάρυνε, όπως διαπίστωσαν τα ίδια τα παιδιά, γιατί όπως είπαν ρούφηξε νερό και βούλιαξε και έλιωσε και μαλάκωσε, σύμφωνα και με τα λόγια των παιδιών!!!




Συνεχίζοντας έμαθαν τα παιδιά με την κ.Ζωή και την ώρα και κατασκεύασαν πολύ όμορφα ρολόγια



για εξάσκηση και στο ...σπίτι!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου