Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

Νερό...πηγή ζωής



  Θέλοντας να μελετήσουμε καλύτερα τη Γη μας επιστρατεύσαμε χάρτες και Υδρογείους και τα παιδιά παρατήρησαν το ΝΕΡΟ σαν το στοιχείο που έβλεπαν σε μεγαλύτερη ποσότητα. Κι έτσι είπαμε να ξεκινήσουμε το ταξίδι για να ανακαλύψουμε το νερό γύρω μας, να το γνωρίσουμε και γενικά να το μελετήσουμε!!!

 Αρχίσαμε λοιπόν με την "ιδεοθύελλα":
Τι σκεφτόμαστε
στο άκουσμα της λέξης "Νερό;"


Και στη συνέχεια κάναμε ερωτήσεις διερεύνησης των γνώσεων που προϋπάρχουν όπως: που βρίσκουμε νερό, ποια η χρησιμότητά του.
Και δεχτήκαμε έναν καταιγισμό ιδεών καθώς φάνηκε ότι τα παιδιά γνώριζαν πολλά και αγαπούσαν αυτό το θέμα 





(Εγώ δεν έβαλα τα ονόματά τους δίπλα στις απαντήσεις, γιατί μάλωναν ποιος θα μιλήσει πρώτος και ποιος θα προλάβαινε να πει τα πιο πολλά!!!)

Συνεχίσαμε με κλασικά και αγαπημένα, αλλά πάντα χρήσιμα για τα παιδιά, πειράματα με το νερό:

Ποια πράγματα διαλύονται και ποια όχι σε αυτό












Ποια αντικείμενα βυθίζονται και ποια επιπλέουν:


Αλλά και με παιχνίδια νερού όπως ζωγραφική με καλαμάκια, 
ομαδική:








και ατομικές:



αλλά και κινητικά, όπως τα παπάκια μέσα στη λίμνη - έξω απ' τη λίμνη,




και μουσικοκινητικά όπως τη βροχή της Φλάμπουρα-Κυνηγού:





που "πέφτει από ψηλά, πέφτει χαμηλά και κυλά και μαζεύεται στη γη και κυλά ποταμάκι να γενεί...."

αλλά και επιτραπέζια, όπως το φιδάκι του νερού:






(και με τα χειροποίητα πιόνια μας από κουμπιά και ζωγραφιστά παιδάκια!!!)

Διαβάσαμε τα βιβλία:





Και φυσικά εξηγήσαμε τον Κύκλο του νερού, που  τον είδαμε στην πράξη και στην κουζίνα μας με τον ατμό και την υγροποίησή του (από την κατσαρόλα), αλλά και από βιντεάκια στον Η.Υ.

Δείτε τα κι εσείς:









Και ακούσαμε ένα τραγούδι υπέροχο:


αλλά και τη Συννεφούλα του Σαββόπουλου:




Κατόπιν επεκταθήκαμε στο θέμα της εξοικονόμησης και της σωστής διαχείρισης του νερού και στο πρόβλημα της λειψυδρίας που υπάρχει σε κάποια μέρη και που ενδέχεται να αντιμετωπίσει και όλος ο πλανήτης!!!


Το μεγαλύτερο βάρος όμως το δώσαμε στο θέμα της ρύπανσης των υδάτων και στην ευθύνη των ανθρώπων γι΄ αυτήν και στην προσπάθεια και συμβολή όλων μας για την προστασία λιμνών, ποταμών και θαλασσών.
Είδαμε σχετικές εικόνες στον Η.Υ. από λύματα, σκουπίδια. βρώμικα νερά, νεκρά ψάρια, λερωμένα πουλιά......

Σχολιάσαμε την αφίσα:



Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερη ευαισθησία και ενδιαφέρον για τους κινδύνους που διατρέχουν τα πλάσματα του νερού αλλά και τα φυτά από τη ρύπανση και κατ΄ επέκταση και εμείς οι άνθρωποι...
Έτσι είδαμε ανθρώπους να καθαρίζουν θάλασσες και ακτές, να βοηθούν ψάρια και πουλιά, αλλά και τη λύση για καθαρισμό των νερών που ανακάλυψαν κάποιοι άνθρωποι (μια ειδική συσκευή-ρουφήχτρα που ρουφάει τα σκουπίδια από τη θάλασσα), αλλά και τον βιολογικό καθαρισμό που συγκεντρώνει όλα τα λύματα και με επεξεργασία ελευθερώνει στη θάλασσα καθαρό νερό.

Επίσης είδαμε ποτάμια , καταρράχτες και κατ' επέκταση, νερόμυλους, νεροτρίβες και βέβαια υδροηλεκτρικά εργοστάσια με τουρμπίνες και γεννήτριες που παράγουν ρεύμα.
Τα παιδιά έδειχναν μεγάλο ενδιαφέρον για όλα και σχολίαζαν τα πάντα!!!

Στον γλωσσικό τομέα μάθαμε σύνθετες λέξεις με το νερό:



και ανακαλύψαμε τις τελικές φωνούλες και τις αντιστοιχήσαμε με τις λέξεις:



επίσης ανακαλύψαμε τα "3 Α του νερού"



και επειδή ήδη προχωράμε και στο δεύτερο (κατά σειρά που το βρήκαν τα παιδιά ) στοιχείο της Γης μας, τον ΑΕΡΑ, κάναμε τη συσχέτιση και γι' αυτόν. Κι έτσι βρήκαμε:



Ακόμη κάναμε φύλλα εργασίας με την αναγνώριση της λέξης "νερό":




με διαδρομή του ποταμού ως την θάλασσα:







με την εξοικονόμηση του νερού:




με αντιστοίχηση λέξης με κατάληξη:






με τον κύκλο του νερού:


με τις σύνθετες λέξεις με το νερό:





με κρυπτόλεξο:






αλλά και υπέροχες ελεύθερες ζωγραφιές με θέμα φυσικά το νερό:






και τέλος μια κατασκευή για να θυμούνται τα στάδια του κύκλου του νερού και στο σπίτι τους!!!





Συνεχίζουμε την επόμενη εβδομάδα με πειράματα πήξης - τήξης και ΑΕΡΑ φυσικά.....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου