Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

Στοιχεία της φύσης: Αέρας

Τελειώνοντας τη διαθεματική μας προσέγγιση για τα 4 στοιχεία της φύσης μιλήσαμε και για τον αέρα, ένα θέμα που φάνηκε εύκολο στα παιδιά και είχαν πολλές γνώσεις.


Αφού λοιπόν διερευνήσαμε τι ξέρουν αναφερθήκαμε στο πως τον καταλαβαίνουμε τον αέρα, μιλήσαμε για τα αποτελέσματά του,για τη δύναμη που έχει να κινεί πράγματα και βέβαια για την ένταση του και πως την μετράμε.
Έτσι κάναμε πειράματα φυσώντας αντικείμενα, όπως εφημερίδες, χαρτοπετσέτες, βαμβάκι και κατάλαβαν τα παιδιά φυσώντας τη δύναμη του αέρα, αλλά επίσης κατάλαβαν ότι δεν είναι πάντα ικανή να σηκώσει τα πάντα, αλλά εξαρτιόταν από το βάρος του αντικειμένου και από τη δύναμη του κάθε παιδιού.


Κατόπιν κάναμε κάποια πειράμματα με αναμένο κερί μέσα σε διάφορα δοχεία για να καταλάβουν τα παιδιά την ύπαρξη του αέρα σε οποιοδήποτε μέρος και χρονομετρήσαμε το πόσο γρήγορα έσβηνε το κερί στα διαφορετικά δοχεία ώστε να καταλάβουν τα παιδιά ότι όσο μεγαλύτερο είναι το δοχείο τόσο πιο πολύ αέρα περιέχει .Άρεσε πολύ στα παιδιά!!




Επίσης κάναμε παιχνίδια με βαρκούλες για να καταλάβουμε καλύτερα την ένταση αλλά και τη διεύθυνση, ανάλογα με το από που φυσάει.



Είδαμε στο διαδύκτιο κάποια βιντεάκια με την κλιμακούμενη αύξηση ένταση του ανέμου και μάθαμε για τον κύριο Beaufort.


                                                                

Φτιάξαμε έναν ανεμοδείκτη και είπαμε όλοι μας, αφού τον φυσούσαμε, τι άνεμος ήταν, από που φυσούσε.

Και βέβαια αναφερθήκαμε στις συσκευές που ανακαλύψαμε εμείς οι άνθρωποι για να έχουμε επιπλέον αέρα όταν τον χρειαζόμαστε και να μην περιμένουμε να φυσήξει και τις καταγράψαμε.


Επίσης είπαμε λέξεις σύνθετες με πρώτο συνθετικό το ''αέρας'' και το ''άνεμος'' .


Και κάπως έτσι τελείωσε και η διερεύνηση μας για τον αέρα και ήταν μια προσέγγιση που κινητοποίησε και ενθουσίασε τα παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου