Παραμένοντας για λίγο ακόμη στο ΝΕΡΟ το ολοήμερο ασχολήθηκε με το θέμα της πήξης και της τήξης δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να πειραματιστούν με την αλλαγή του νερού σε πάγο και αντίστροφα.
Έτσι έβαλαν νερό σε διαφορετικά δοχεία, μεγάλα και μικρά, σε θήκες με σχήματα ζώων, καρδιάς, σε τετράγωνα, στρόγγυλα, μπολ και πιάτα ρηχά και μπουκάλια!!!
Κατάλαβαν ότι, όπως και το υγρό νερό, έτσι και το παγωμένο παίρνει το σχήμα του δοχείου όπου βρίσκεται, μόνο που αυτό το διατηρεί για όσο διάστημα είναι παγωμένο!!!
Κατάλαβαν ότι η μία κατάσταση και η άλλη εναλλάσσονται ανάλογα με τη θερμοκρασία, λιώνει - ζέστη, παγώνει - κρύο(κατάψυξη).
Δοκίμασαν ΠΟΥ λιώνει πιο γρήγορα, στο τραπέζι, στο χέρι τους, στο καλοριφέρ, αλλά και ΠΟΙΟ λιώνει πιο γρήγορα, το μικρό ή το μεγάλο κομμάτι πάγου και γιατί.
Και βέβαια προέβλεψαν αν παγώνουν και διάφορα άλλα υγρά που είχαμε στο σχολείο όπως υγρό σαπούνι, χυμός, οινόπνευμα, ξύδι, λάδι.
Και όταν είδαμε το αποτέλεσμα κάποιοι είχαν μαντέψει σωστά και κάποιοι λάθος! Όλοι όμως διασκέδασαν και έμαθαν τον τρόπο να ...πειραματίζονται!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου