Η εκμάθηση των σχημάτων στο Νηπιαγωγείο εκτός από τη λογικομαθηματική σκέψη, βοηθά τα παιδιά στην κατανόηση του χώρου, αλλά και γενικότερα του κόσμου γύρω τους, γι' αυτό και κρίνεται πολύ σημαντική.
Αναζητήσαμε λοιπόν τα σχήματα μέσα στην τάξη, αλλά και στην αυλή, στα παιχνίδια και σε ό,τι άλλο θυμήθηκαν τα παιδιά...
Έτσι βρήκαμε κύκλους όπως το ρολόι, η ρόδα, το γλυφιντζούρι ..., τετράγωνα όπως τα ντουλάπια, τα παράθυρα, τα βιβλία..., ορθογώνια όπως οι πόρτες, τα τραπέζια, οι πολυκατοικίες... και τρίγωνα όπως ομπρέλες, σήματα, καπέλα ...κ.λ.π.
Κατόπιν λοιπόν κι εμείς αυτές τις μέρες μάθαμε τα βασικά σχήματα και κάναμε εμπέδωση σε φύλλα εργασίας:
Ακόμη τα παιδιά έφτιαξαν με σχήματα τον "Σχηματούλη":
Στη συνέχεια τα ταξινομήσαμε με βάση το χρώμα και το μέγεθος και τα ομαδοποιήσαμε:
Φτιάξαμε τον "Σχηματοφάγο" και τον παίζουμε ταΐζοντάς τον ... με σχήματα φυσικά:
Στην παρεούλα όλοι μαζί
Κάναμε κατασκευές στο οικοδομικό υλικό με τα σχήματα, πόλεις, τρένα κ.α.λ.:
Αλλά και στις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά έφτιαξαν πολύ ωραία έργα με σχήματα:
Αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε στον υπολογιστή κάποιους πίνακες μεγάλων ζωγράφων και τα παιδιά κατάλαβαν ότι και άλλοι άνθρωποι"διάσημοι"χρησιμοποιούν τα σχήματα για ζωγραφική!
Συγκεκριμένα έναν πίνακα του Wassili Kandinsky και αφού μελετήσαμε τον τρόπο που φτιάχνεται (μας φάνηκε εύκολος), όσα παιδιά ήθελαν προσπάθησαν να τον αντιγράψουν.
Μπορείτε να δείτε κι εσείς πως γίνεται εδώ:
Επίσης τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες, η καθεμιά διάλεξε μόνη της ένα σχήμα, και τα παιδιά της κάθε ομάδας έφτιαξαν το σχήμα τους με τα σώματά τους:
Η ομάδα του τριγώνου
και στη συνέχεια συνεργάστηκαν για να φτιάξουν ένα ανθρωπάκι μόνο με το σχήμα που είχαν. Του έδωσαν και όνομα και ... έτοιμα τα ανθρωπάκια!!!
Και εδώ τα έργα τους στολισμένα!!!
Στη συνέχεια τα αντιστοιχήσαμε με τις καρτέλες τους, είπαμε όλοι τα ονόματά τους και βέβαια τα είδαμε και στον υπολογιστή μας τραγουδισμένα από τα Ζουζούνια.
Μπορείτε αν θέλετε να κάνετε λίγη εξάσκηση με τα σχήματα παίζοντας εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου